Otomotiv sektöründe Trump etkisi: Çin’e yönelik gümrük vergisi tehdidi piyasayı hareketlendirdi! – Son dakika otomotiv haberleri, iş haberleri
Gelecek dönem başkanı Donald Trump’Türkiye’nin vaat ettiği yeni gümrük vergileri, otomotiv tedarikçilerini üretim planlarını gözden geçirmeye itti. Las Vegas’taki CES teknoloji fuarında konuşan sektör yöneticileri, Trump’ın olası politikasının aksine üretimi ABD’ye veya yakın bölgelere taşımayı düşündüklerini söyledi.
Otomotiv sektörü, Trump’ın ilk döneminde ve sonraki yıllarda uyguladığı korumacı politikalardan zarar görüyor Joe Biden Bu dönemde getirilen ek tarifelerle ABD ticaret politikalarının sıkılaştırıldığı sekiz yıl yaşadı. Biden yönetiminin Çin yazılım ve donanımını yasaklama girişimi gibi önlemleri özellikle Çin’i hedef aldı.
“HERKES RAPOR VEREBİLİR”
Dünyanın en büyük otomobil parçası tedarikçilerinden biri olan Bosch’un Kuzey Amerika başkanı Paul Thomas, yaptığı açıklamada, “Tarifelerin %10, %20 veya %60 olması fark etmez, bu senaryolar altında hangi önlemlerin anlamlı olduğunu belirlemeniz gerekir” dedi. . Thomas, Bosch’un üretim tesislerini Malezya’dan Meksika veya Brezilya gibi daha yakın bölgelere taşımayı düşündüğünü söyledi.
Trump’ın ilk döneminde bazı otomobil üreticilerini ABD’de üretim yapmaya zorladığını hatırlatan Thomas, “Bu hazırlıklara zaten başladık.” Trump’ın baskısıyla Toyota’nın ABD’de fabrika kurma kararı aldığını ve Alabama’da Mazda ile 1,6 milyar dolar değerinde ortak fabrika kurduğuna dikkat çekti.
ABD KORUMASI TEDARİK ZİNCİRİNİ YENİDEN ŞEKİLLENDİRİYOR
COVID-19 salgını ve tedarik zinciri sorunları, otomotiv sektöründe üretimin yerelleşmesini hızlandırdı. Biden’ın Enflasyon Azaltma Yasası (IRA) tarafından desteklenen bu süreç, birçok üreticiyi ABD pazarına daha fazla yatırım yapmaya teşvik etti. Ancak Trump’ın bu yasayı değiştirme planları sektörde endişelere yol açtı.
Continental’in CEO’su Nikolay Setzerşirketin tarifelerden etkilenmemek için yerelleştirme çalışmalarına hız verdiğini duyurdu. Honda’nın üretim kapasitesinin büyük bir kısmını Meksika’dan ABD’ye ihraç ettiğini söyleyen genel müdür yardımcısı Noriya Kaihara, “Gümrük vergisi seviyelerine göre üretim yerlerimizi değiştirmeyi düşünebiliriz.”
ÇİN İÇİN ALTERNATİF KAYNAK ARIYORUZ
Çin’den gelen mallara uygulanan yüksek gümrük vergileri, tedarik zincirlerinin Kuzey Amerika’ya kaydırılması eğilimini artırdı. Kuzey Amerika Başkanı Panasonic Energy Allan KuğuABD yapımı pillerdeki tüm malzemelerin Çin’den çıkarılmasını hızlandıracaklarını belirterek, “Bir numaralı hedefimiz, tedarik zincirimizi Çin’den tamamen bağımsız hale getirmek.”
Trump yeniden başkan olursa otomotiv endüstrisi üretim ve tedarik zincirlerinde daha radikal değişikliklere hazırlanacak.