‘Wrapped for Instagram’ çılgınlığı! Milyonlarca kişi indirdi: Listelerde zirveye çıktı ama endişeleri de beraberinde getirdi
“Instagram profilimi kim gördü?” platform kullanıcılarının zaman zaman kendilerine sordukları ve cevabını aradıkları sorulardan biridir. Profillerini görüntüleyen Instagram kullanıcılarına gösterebildiğini iddia eden Wrapped for Instagram adlı yeni uygulama viral oldu.
MİLYONLARCA KİŞİ INSTAGRAM İÇİN WRAPPAL’I İNDİRDİ
NBC News’e göre, Instagram veya Instagram’ın ana şirketi Meta ile bağlantısı olmayan üçüncü taraf bir uygulama olan Wrapped for Instagram, milyonlarca kişi tarafından indirildi ve iOS pazarının App Store listelerinde üst sıralara ulaştı.
Eylül ayında yayınlanan uygulama, Instagram kullanıcılarına, kaç hesabın gönderilerin ekran görüntülerini aldığı, kaç hesabın onları engellediği ve hangi hesapların profillerini görüntülediği gibi ilginç istatistikleri ortaya çıkaracağını iddia ediyor.
Birçok kişi “Instagram Wrapped” sonuçlarını sosyal medyada paylaşmaya başladı.
META SÖZCÜSÜ AÇIKLAMA YAPTI
Meta’nın bir sözcüsü yaptığı açıklamada, Wrapped uygulamasının “politikalarını ihlal ettiğini ve Apple’dan bu uygulamayı App Store’dan kaldırmasını istediklerini” söyledi.
Son haftalarda web sitesinin sunucusunun IP adresi kaybolmaya başladı.
SONUÇLAR TUTARSIZ MI?
Uygulamayı deneyenlerden bazıları analizin hedef dışı göründüğünü öne sürdü. App Store’daki toplam 10 yorumdan dokuzu uygulamaya bir yıldız verirken, birçok kullanıcı verilerin çeşitli tutarsızlıklar nedeniyle hatalı göründüğünü söyledi.
Örneğin, platformu birden fazla Instagram hesabı kullanarak test ettiğini söyleyen 18 yaşındaki Karlo Markuš, yeni oluşturulan sahte hesap için ekteki sonuçların, bir kullanıcının kendisini zaten engellediğini ve Instagram’da günler geçirdiğini gösterdiğini söyledi. Yeni açılan bir hesapla Instagram’da günler geçirmek mümkün değildi.
Markuš, “Instagram Wrapped’ı her kullanmaya çalıştığımda farklı sonuçlar aldım. Uygulamayı açtığım bazı yeni hesaplarla ve artık kullanmadığım bazı hesaplarla denedim ve hepsi yanlış bilgi verdi” dedi. dedi.
Çevrimiçi diğer kullanıcılar sonuçların biraz rastgele olduğunu öne sürdü. Sonuç olarak veriler, kullanıcıların Instagram’daki en iyi arkadaşlarının, daha önce hiç konuşmadıkları kullanıcılar veya takip ettikleri ve profillerini takip eden bir ünlü olduğunu gösterdi.
SÖZCÜ’NÜN AÇIKLAMASI ZARFLI
Wrapped’ın bir sözcüsü, ekibinin sonuçların doğruluğuna “yüksek güven” duyduğunu ve tekrarları önlemek için nasıl çalıştığına dair ayrıntıları açıklayamayacağını söyledi.
Wrapped’ın veri gizliliği endişelerine ilişkin bazı uyarılar da sosyal medyada paylaşıldı.
Wrapped’ın sözcüsü, uygulamanın kullanıcı verilerinden yararlanmaya yönelik bir araç olduğunu reddetti. Sözcü, uygulama tarafından gerçekleştirilen herhangi bir veri analizinin kullanıcıların cihazlarıyla sınırlı olduğunu ve Wrapped’ın oturum açma bilgileri de dahil olmak üzere kişisel bilgilere erişmediğini veya bunları saklamadığını söyledi.
Ancak uygulamanın Apple tarafından App Store’dan kaldırıldığı görülüyor.
UZUN ZAMANDIR POPÜLER OLDULAR
Kullanıcıların dijital aktivitelerini özetleyen yıl sonu sosyal medya kampanyaları bir süredir popülerliğini koruyor. Spotify Wrapped, 2016 yılında kullanıcıların benzersiz dinleme alışkanlıklarını sergilemeye başladıktan sonra, bu tür bulguların yayılması hızla yıllık bir gelenek haline geldi ve BeReal’den Apple Music’e ve Grubhub’a kadar platformlar son yıllarda bu kervana katıldı. Ancak özet kampanyalar genellikle üçüncü taraf uygulamalar aracılığıyla değil, platformların kendisi tarafından yönetilir.